fredag 3 december 2010

Att vara sin egen chef

Lägger upp arbetet själv, styr över min dag, fri att arbeta i egen takt - ja ni vet hur det brukar stå i livsstilsartiklarna. Jag har varit min egen chef i fem år nu - och borde ha kläm på det här och fått till ett bra flöde av arbete och fritid kan man tycka.
Men om sanningen ska fram så är det inte jag som bestämmer - det är flocken! Ja, alla djuren på ranchen alltså. När jag kliver upp är det tre hundar som ska ut, fågeln ska ha mat och sen är det skynda skynda ner till stallet för att fodra och släppa ut eller in 9 hästar i olika storlekar. Ajaj, inte glömma ta med kaninmaten eftersom den fryser om den förvaras i stallet. Glömmer jag  får jag vackert traska tillbaka och hämta. Katten är det ingen risk att jag glömmer. Hon befinnersig under mina fötter tills jag har försett henne med frukost på hundsäker höjd. Förstår ni nu - det är näppeligen jag som styr så här dags på dagen!
När jag kommit in igen ska hundarna och jag äta frukost, braskaminen matas, bloggen skötas om och SEN kan det arvodeskapande arbetet ta vid. I alla fall i några timmar tills hela circusen med in och ut, foder, mockning, motionering och lydnadsträning av unghästar tar vid igen.
Är det här frihet? Är det verkligen meningen med livet? Absolut!!! Tjänar jag några pengar? Nja....

2 kommentarer: