onsdag 26 januari 2011

Spårsnö och te i tangentbordet,

1 cm nysnö på morgonen och Tumbo blir en uppslagsbok. När jag går upp till ridbanan för att öppna grindara till ensilaget kan jag läsa av allt som skett under natten. Räven har gjort sin vanliga runda och nosat i hundarnas högar från igår. Ett ungt vildsvin har gått vägen fram i riktning mot Sommarhagen och uppe vid ensilaget har flera harar njutit av det konserverade gräset. Det är så fascinerande att se på spåren hur haren har suttit en stund vid elstängselgrinden. Vad funderade han på där? Kanske om det var säkert att korsa den stora öppna ridbanan? Eller kanske satt han och njöt av vetskapen om all mat han snart skulle få -i sann mindfulness anda!
Själv tränar jag mindfullness så att hjärnan knakar idag. Jag skvimpade te i tangentbordet häromdagen och igår kom straffet: större delen av tangenterna lade ner verksamheten. I ett desperat men planlöst klickande med musen hittade jag ett skärmtangentbord i en hjälpmeny. Fantastikt bra att ha, men OJ vad långsamt jag skriver medelst musklickning. . .pekfingervalsen är rena rama rusningen i jämförelse. Så jag andas djupt och vilar i nuet! M i n d f u l l n e s s = 12 musklick. . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar