torsdag 5 januari 2012

En hel del före och efter men inte mycket under tiden....

Så här i nyårstider är det läge att reflektera över året som gått - och det är inte så dumt att göra det när det ibland känns som om tiden springer iväg och ingenting blir gjort. Vi HAR gjort saker - en hel del till och med när man tänker efter. Och ändå vill man alltid ha gjort mer,eller hur?

Den något kryptiska överskriften härleder sig egentligen till att jag när husrenoveringen pågick som värst tänkte på hur sällan man ser "under tiden" bilder i husrenoveringsreportage och på bloggar. Det är nästan alltid "före" och "efter" som visas - och det kändes rätt så demoraliserande för mig när bygget aldrig verkade ta slut och det enda jag hade att förhålla mig till var just "under tiden"....Men, nu när vi är färdiga, eller ja, sista listen är ingalunda ditspikad än ;), så har jag inte heller så många "bygge pågår" bilder att visa....Det är väl inget man plockar fram kameran för helt enkelt!


Köket - när skåpen rivits ut - men inte mycket annat gjorts - då undrade man ibland hur julmiddagen skulle tillredas...Notera den babyblå kulören på väggarna och avsaknaden av avloppsrör i väggens överkant. Det var fritt fall från badrummet som gällde då, tur att det inte fanns någon toa där att av misstag sätta sig på...



 Efter några månader såg det ut så här - och jag kan meddela att både julmiddag, nyårsfest och en väldig massa vardagsmiddagar har passerat sedan dess.Köket fungerar utmärkt och är lätt att arbeta flera i på grund av den stora golvytan så man slipper springa på varann och tack vare den generösa gamla arbetsbänken vid köksfönstret. Den har vi inte ändrat på alls - bara målat skåpen invändigt. Den här blå kulören har vi till vår förvåning blivit riktigt fästa vid - den blir nog kvar!














Badrummet ja, det är nog vårt favoritrum med golvvärmen och den rymliga duschen som man inte bara kan sjunga utan även ta sig en svängom i! Men under lång tid såg det ut så här, när Jakob hade rivit ut allt det gamla. Och då menar jag ALLT det gamla...








 Julbadsversionen av badrummet ser numera ut så här - åååhhhh så fint det blev! Och om jag är osvensk nu som berömmer mitt eget hus så må det vara hänt - det ÄR ett jättefint badrum som vi njuter av dagligen!

Nu ska vi strax igång och bygga om vårt andra hus "Matsalen" så att det blir fint till uthyrningssäsongen i vår/sommar. Och faktiskt börjar jag kunna se fram emot det arbetet nu - det trodde jag inte för en månad sen när renovering bara stod för cementdamm, oreda, spruckna tidsplaner och mängder av fakturor. Människan glömmer väldigt fort....



1 kommentar:

  1. Lycka till med fortsättningen och att ni får hyresgäster till sommaren,det är ju en fin miljö att vistas i. Aulis

    SvaraRadera