tisdag 18 juni 2013

Den blomstertid HAR redan kommit...

...men det var inte förrän idag jag fick en chans att gå ut och glädja mig därvid! Vilken prakt - det måste vara en av de där ovanliga midsomrarna när det faktiskt kommer att finnas 7 sorter blommor att plocka utan större besvär. Så här ser det ut i vår kohage just nu...












 ...och så här..















 ...och så här!





















Orsaken till att det är så här fint är inte bara den sena våren som har sparat blommorna till långt in i juni. Nej, i vårt fall är det en kombinerad insats av:

husbonden som sätter upp stängsel

drängen som hugger och släpar bort riset

 och miljöarbetarna som mosar i sig gräset och slyuppslaget.
 
Det är nästan så att jag vill kalla dem en helig naturbetes-treenighet! Hur som helst, tacksam är jag som får njuta av det vackraste jag vet, betesdjur i gamla hagmarker. Att sen två av miljöarbetarna missförstått uppdraget och envist ansar vägrenar i Kisa-backen är en HELT annan historia - hoppas återkomma med ett lyckligt slut på den inom kort.
GLAD MIDSOMMAR på er alla!

1 kommentar:

  1. snälla kan du blogga mera och lägga ut bilder på hästarna? :)
    //K

    SvaraRadera